Comença la renovació de l’enllumenat públic de Can Maspons i de part del nucli urbà per fer-lo més eficient i reduir el consum

Dilluns, 15 d'abril de 2024 a les 00:00

El barri de Can Maspons i part del nucli urbà estrenaran nou enllumenat públic. El canvi permetrà fer-lo més eficient i incorporar la telegestió. Es renovaran aproximadament 300 punts de llum

El barri de Can Maspons tindrà nou enllumenat públic, més eficient i telegestionat. Els treballs de renovació se centraran en la substitució per led de 149 punts de llum del barri. El canvi, a més, permet instal·lar també el sistema de telegestió de cada un dels punts de llum per poder-lo regular de manera coordinada i fer que el consum sigui més eficient. El cost dels treballs és de 50.923,41 euros, IVA inclòs.

El consum anual d’aquests punts de llum es calcula que és d’aproximadament 80.000 kWh, que es tradueix en un cost anual de gairebé 20.000 euros. Ara, amb la instal·lació dels nous llums led, el consum anual es redueix fins els 5.700 kWh i el cost anual també es rebaixarà fins els aproximadament 1.900 euros. Un canvi que es notarà, sobretot, en la factura elèctrica municipal.

Els treballs per canviar part de l’enllumenat públic al nucli urbà han començat aquest dilluns 15 d’abril. En aquest cas, es renovaran 233 punts de llum i, en aquest cas, la inversió és de 86.349,90 euros, IVA inclòs.

La renovació de l’enllumenat del barri de Can Maspons i del nucli urbà està previst que s’allargui durant aproximadament un mes i ha de permetre avançar també en la millora de l’eficiència energètica a Caldes de Montbui.

Paral·lelament, s’està treballant en el projecte d’il·luminació del barri d’El Farell. En concret, s’està preparant una segona licitació per trobar l’empresa que s’encarregui dels treballs d’instal·lació després que la primera licitació de l’obra va quedar deserta.

Aquesta acció s’emmarca en l’eix 3 del Pla d’Actuació Municipal 2023/2027 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui. Més informació caldesdemontbui.cat/pam

Darrera actualització: 15.04.2024 | 12:48

Imatges