Una fotografia de 1920 de Cal Gaspar de la Serra feta per Anita Gispert és el document del mes d’abril de l’Arxiu Municipal

Dimarts, 2 d'abril de 2024 a les 10:00

Aquest mes l’Arxiu Municipal mostra una fotografia del 1920 d’Anita Gispert de la serradora de Gaspar Sans ubicada al Carrer Pi i Margall 78, tot i que en aquella època s'identificava el carrer com la Carretera

La imatge de la façana de la serraria Cal Gaspar de la Serra és el document del mes d’abril que recupera l’Arxiu Municipal. Anita Gispert Vila va realitzar aquesta fotografia al voltant de 1920. Aquesta imatge és una de les peces del fons d’aquesta fotògrafa calderina donat a l’Ajuntament i ens permet veure, no només la façana del negoci, sinó també els calderins de l’època. Se suposa que bona part de les persones que apareixen a la imatge eren de la família que gestionava el negoci de serralleria.

Encara que han passat més de cent anys d’aquesta imatge es pot reconèixer l’antic edifici en l’actual avinguda de Pi i Margall. De fet, actualment encara es pot veure el mateix dibuix a la barana d’un dels balcons de l’edifici.

El fons fotogràfic de l’Anita Vila Gispert, dipositat a l’Arxiu Municipal, i la seva figura serà objecte d’una exposició a Thermalia durant aquest 2024. Per això, hi ha oberta una crida a la ciutadania per aportar fotografies realitzades per aquesta fotògrafa calderina per tal d’enriquir i ampliar aquesta mostra.

Darrera actualització: 02.04.2024 | 11:58